#اجازه_نمیدهیم

ذره ای عجز را در این میهن / ما اجازه نمی دهیم اصلا

#اجازه_نمیدهیم

ذره ای عجز را در این میهن / ما اجازه نمی دهیم اصلا

#اجازه_نمیدهیم

جنبش مردمی حفاظت از منافع ملی ایران اسلامی(مشهدمقدس) بعد از فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اجازه ندادن به زیاده خواهی ها و ویژه انگاری های 1+5 و بالاخص آمریکا شروع به فعالیت نموده است.

* * *
رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام(30اردیبهشت 94):
"حالا در همین مذاکرات باز حرفهای تازه‌ای میزنند. [مثلا] بازرسی‌ها، گفتیم که اجازه نمیدهیم از هیچ‌یک از مراکز نظامی هیچ بازرسی‌ای از سوی بیگانگان صورت بگیرد. میگویند بایستی ما بیاییم با دانشمندان شما مصاحبه کنیم یعنی در واقع بازجویی کنیم. من اجازه نمیدهم بیگانگان بیایند با دانشمندان ما، با فرزندان برجسته و عزیز ملّت ایران بخواهند بنشینند حرف بزنند."

بایگانی
پیوندها

جنبش مردمی حفاظت از منافع ملی به عنوان برگزار کننده اجتماع بزرگ «اجازه نمی دهیم» در مشهدمقدس، طی بیانیه‌ای تحلیلی ضمن اعلام حمایت خود از مقاومت تیم مذاکره کننده هسته ای، نسبت به هرگونه زیاده‌خواهی‌های خارجی و فشار برخی ساده لوحان داخلی برای توافق به هر قیمت، هشدار داد.

 

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

 

جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم خارجه جمهوری اسلامی ایران و ریاست تیم مذاکره کننده هسته ای  

در طول سالیان اخیر و در کشاکش پرونده مهم و تاثیرگذار هسته ای ایران، مدیریت کلان رهبر انقلاب درفرایند مذاکرات با کشورهای غربی و مشی و منطق حقیقتا حیرت انگیز ایشان در مواضع مختلف، خود یک درس آموزنده از مدیریت کارآمد و تربیت محور ایرانی- اسلامی است. آخرین مورد این مواضع، سخنرانی ایشان در دیدار رمضانی مسئولان و کارگزاران نظام بود که به لحاظ محتوای ارائه شده، جزئیات دقیق مطرح شده و حتی روش بیان مطالب، دارای نکات قابل توجهی است. همه اقشار مردم ایران و بویژه تیم مذاکره کننده هسته ای، باید به پشت گرمی این رهنمودها بتوانند به وظیفه خود عمل کرده و با استقامت در این مسیر دشوار و  پایمردی در این مذاکرات، آن را به میدانی برای نمایش عزت ایران اسلامی در مواجهه با دشمن زیاده خواه و بد عهد بدل سازند که در این صورت بی شک، «دل» و «زبان» مردم، همراه و پشتیبان تیم مذاکره خواهد بود.

 

جناب آقای ظریف و تیم محترم مذاکره کننده هستهای

باور داریم که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، همان مردان و زنان غیوری هستند که در سخت ترین شرایط این انقلاب به ندای هل من ناصر رهبر و مقتدای خویش حضرت امام روح الله، با تاسی از فریاد یاری‌خواهی حضرت سیدالشهدا(علیه السلام)  در میدان کربلا لبیک گفته و یا خود لباس رزم پوشیده و به کارزار جهاد رفتند و یا دعای خیر و آرزوی پیروزی را بدرقه راه فرزندان و جوانان خویش نمودند تا بتوانند امت آخرالزمانی سید الشهدا(علیه السلام) باشند.

 

دیدیم که چگونه خط شکنان دست بسته و غواصان دریای شور و حماسه عاشورای خمینی به یاریتان آمدند و چه زیبا سرودند که ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم. آری عزت آفرینان دیروز مکتب اسلام پیامی برای برادران غیور و شجاع خویش در جهاد سیاسی و دیپلماسی به هدیه آورده اند که مَن کان یُریدُ العِزَّةَ فَلِلّهِ العِزَّﺓُ جَمیعاً... و رمز پیوستن به قافله سیدالشهدا(علیه السلام) در این دوره سقوط اخلاقی و  انسانی بشریت و نیز دستیابی به کمال سعادت دنیوی و اخروی را تنها ملازمت کامل با حجت خدا یعنی ولایت فقیه معرفی نمودند.  

ما شما برادران غیور، شجاع و متدین را میراث‌داران بیت المقدس و فتح المبین کربلای جبهه های ایران می‌دانیم و انتظار داریم، پیروزمندانه خاطرات آن روزهای نبرد و حماسه را بسرایید و خود  افتخار آفرینان امروز دفتر تاریخ مکتب اسلام و این سرزمین باشید. پیمانی با برادران خود دارید تا در این عرصه و آوردگاه تاریخی سرنوشت را برای پیروزی و استقرار حاکمیت توحید رقم بزنید و نوید حاکمیت صالحان و زندگی در حیات طیبه را برای بشریت به ارمغان آورید. در این باب، ذکر چند نکته را نیز برای اطلاع ملت قهرمان ایران اسلامی ضروری می‌دانیم :

  1. تصریح رهبری بر غیرت، امانت داری، شجاعت و دیانت تیم مذاکره کننده، در کنار تاکید معظم له بر یکسان بودن نظرات ایشان در جلسات خصوصی و عمومی، هیچ جایی برای تفسیرها و تاویل‌های افراطی و نادرست برخی از افراد که در کنار طرح انتقادات خود، مذاکره کنندگان را افرادی خائن به کشور و بی مبالات و بی غیرت نسبت به منافع ملی می دانند، باقی نمی‌گذارد و خط بطلانی بر این نوع «نیت خوانی‌های ناصحیح» می‌کشد. این تصریحات، این اطمینان خاطر را به مردم می دهد که برخی اشتباهات تیم مذاکره کننده در «تشخیص موضع صحیح» و یا احیاناً در «عمل به وظایف و ماموریتهای محوله» به هیچ وجه ناشی از اغراض شخصی و یا خدای ناکرده وابستگی به بیگانگان نیست و کسی مجاز نیست اینگونه تفسیری از روند مذاکرات در فضای عمومی کشور ارائه دهد.
     
  2. شیوه رهبر انقلاب در پرونده هسته ای ایران همواره بر حمایت از عناصر اجرایی داخل میدان بنا شده است، حمایتی که در همه تیم‌های حال و گذشته، بزرگترین پشتوانه نمایندگان جمهوری اسلامی در مواجهه با طرف مقابل بوده است. با این وجود، هر جایی که ضرورت ایجاب کرده و یا احیانا تفسیرهای ناصوابی از خطوط قرمز در عمل پیاده شده است، حمایت ایشان به‌صورت مشروط و با رسم دقیق مختصات خطوط قرمز مقید گشته و مجال اعمال قرائت های متفاوت از این سخنان را بسته است. « نپذیرفتن محدودیت های دراز مدت ۱۰ ساله و بیشتر» در موضوع غنی سازی، «رد هر گونه محدودیت در تحقیق و توسعه»، لغو یکجانبه تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی در روز «امضای توافق»، «مخالفت با بازجویی از شخصیت ها و مراکز نظامی و بازرسی های نامتعارف از کشور» ، «موکول نشدن تعهدات طرف مقابل به انجام تعهدات ایران و گواهی آژانس بر آن» و  اساسا «رد مرجعیت آژانس به عنوان نهادی  که بخواهد انجام تعهدات ایران را به جامعه بین الملل گواهی کند و در این موضوع اطمینان حاصل نماید» مهمترین مواردی است که رهبری انقلاب در تبیین توافق خوب، به تیم مذاکره کننده ارائه کردند و بصورت تفسیر ناپذیری حجت را بر مردم و بر نخبگان در تشخیص این خطوط تمام نمودند.
     
  3.  با اندکی تامل در خطوط قرمز ترسیم شده توسط رهبر انقلاب و نیز متن بیانیه مطبوعاتی لوزان، می‌توان به این نتیجه رسید که در موارد متعددی، آنچه در بیانیه مشترک مرقوم شده است نمی تواند مبنای عمل قرار بگیرد و قطعاً می‌بایست به منظور حصول به یک توافق خوب و عزتمندانه در آن بازنگری صورت پذیرد. همانطور که پیش از این نیز رهبر انقلاب و تیم مذاکره کننده هستهای کشور اعلام کرده است، ایران در مذاکرات لوزان هیچگونه تعهدی به طرف مقابل نداده و حاصل این مذاکرات تنها یک بیانیه مطبوعاتی بوده است. اگر چه می‌دانیم با نگارش این تعهدات و با عدم ارائه تفسیر شفاهی ایران، پیچیدگی‌های مذاکرات افزایش یافته است و با علم به این موضوع که دشمن بد عهد، بر مبنای خوی استکباری خود شروع به شانتاژ رسانه ای و تهدید به قطع مذاکرات در صورت برآورده نشدن خواسته های خود خواهد کرد. ضمن اعلام حمایت خود از مقاومت تیم شجاع مذاکره کننده در برابر این گونه زیاده‌خواهی‌های خارجی و فشار برخی ساده لوحان داخلی برای توافق به هر قیمت،  تاکید می‌کنیم که بازگشت عزتمندانه و سربلند تیم مذاکره کننده در صورت برآورده نشدن مولفه‌های یک توافق خوب، قطعا به سود منافع ملی کشور، اهداف بلند جمهوری اسلامی و تامین رضایت الهی خواهد بود و حمایت‌های مردمی را نیز از این تیم صد چندان خواهد کرد. قطعاً حمایت مردمی از فرآیند مذاکرات تا زمانی است که تیم مذاکره کننده خود را متعهد به حرکت در چهارچوب منویات رهبری و منافع ملی کشور بداند، با اعتماد به نفس وبا تمام توان خود از دستاوردهای هسته ای کشور دفاع نماید و دیپلماسی انقلاب اسلامی را به رخ کدخدای زیاده خواه بکشاند. ان شاء الله.
     
  4. ملت بصیر و آگاه ایران اسلامی در طول عمر پر برکت انقلاب خویش نشان داده اند که با بهره گیری از آموزه‌های اسلام ناب محمدی و رهنمودهای داهیانه مقام عظمای ولایت فقیه در رصد دقیق تحولات و اقدامات بسیار بصیر بوده و با اتخاذ تدابیر حماسه ساز برگ‌های زرینی را در سطر سطر تاریخ انقلاب خویش رقم زده اند و هیچگاه اجازه نداده اند بدخواهان و بد اندیشان و فتنه جویان، انقلاب الهی شان را منحرف سازند. ما اعلام می‌داریم خطوط قرمز تعیین شده در عرصه مذاکرات هسته‌ای شاخصی است که بر اساس آن سایر اقدامات و تدابیر مسولان ارزیابی گردیده و چنانچه به هر دلیل برخی از ورشکستگان سیاسی بخواهند با عدول از این خطوط قرمز توافقی را برکشور تحمیل نمایند باید بدانند که ملت غیور ایران اسلامی، این‌بار اجازه ماجراجویی و فتنه انگیزی را در همین بدو امر به آنها نخواهد داد و حماسه آفرینی 9 دی خود را در سراسر کشور تکرار خواهد کرد . این ملت غیور سالهاست که ثابت کرده هر دستی را که بخواهد به امام خویش جام زهر بنوشاند از بازو قطع خواهد کرد . ان شاءالله .


انعکاس در روزنامه خراسان مورخه 8 تیرماه 1394


  • مدیر پایگاه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی